fredag 12 juli 2013

Det är väl det sommaren går ut på...



Förutom att bada, äta en massa smultron och åka på loppisar hela dagarna så får jag en del idéer också...såklart...Det kan vara allt från att vi, som vi redan gjort...snickrar ihop ett staket till att vi verkligen är i stort behov av en trädgårdssäng...
Så man rafsar snabbt ihop en ritning som man glatt slänger över till Bonden när han kommer hem på en kopp kaffe mellan balandet...Han kliar sig i skallen och säger...en aning skeptiskt: '- En säng?!'...
'-JA!?!' säger jag som inte fattar att man måste ifrågasätta de liksom...Fortfarande lika skeptisk säger han '- Vad i hela friden ska vi med en sån till?'...Det är nu jag har världens utläggning över nyttan med att ha en sån...en trädgårdsSÄNG...å jag ser att den där rynkan av tvivel i pannan...mest kanske för att jag helt plötsligt skulle ha tappat alla begrepp...sakta försvinner och han tar över ritningen och börjar modellera om den en aning...till det bättre...kan jag tillägga.




Så nu står den där...vid äppelträdet...över ett hiskligt fult brunnslock...som någon en gång i tiden tyckte att det var det mest praktiskt ställe att placera den på...och som jag förtvivlat har försökt lista ut hur jag skulle kunna trolla bort...(och med utsikt över några jordhögar som ska bli en gräsmatta men mer ser ut som slut resultatet efter en enorm grävling som har härjat loss...)



Hursomhelst. Bakom sängen, som står på en rundel av gårds singel...och det hiskligt fula brunnslocket...har jag planterat en Ligusterhäck som jag vill ha ca 1 meter hög...Så man blir lite lagom osynlig.
Nu fattas det en madrass, massa kuddar, en sänghimmel av luftigt bomulls tyg och en svindlande vacker och väldoftande ros. Sen kan man ligga där och läsa en bok, vifta på tårna, andas in väldoft och ta en liten eftermiddags lur...för det är väl det sommaren går ut på...att nyttja årstiden och må så bra man bara kan...   





Inga kommentarer: